BLOG

Schleich útja a német vidéktől az amerikai játékboltokig

2022.04.10 18:12

Schleich útja a német vidéktől az amerikai játékboltokig

Schleich jól ismert kézzel készített állatairól, dinoszauruszairól és egyéb bábuiról. A Schleich szettek nagyon jó minőségben és rengeteg valósághű részlettel készülnek. A legtöbb Schleich játék egyedül vagy szettben is megvásárolható. Akárhogy is döntünk mellettük, nagyszerű játékok ezek bármely gyerek számára.

A Schleich céget 1935-ben alapította egy fiatal német férfi, Friedrich Schleich. Évekig tartó fejlesztés után a cég 1946-ban kiadta első játékait. Ezeket az egyszerű hajlított figurákat drótból és fából készítették, és bársonnyal vonták be. A koncepciót Eve Zippel fejlesztette ki, és a "Jopo" nevet kapta. Eve Zippel több mint 400 játékot tervezett Schleich számára karrierje során.

Természetesen ezeknek az eredeti Schleich-játékoknak a gyártása rendkívül munkaigényes volt. Nem bírták jól a rendszeres játékot, és szinte egyikük sem maradt fenn egészen máig. Viszont 1948-ban Schleich szabadalmat nyújtott be egy gumiszerű anyagba burkolt, fém keretből álló játékra. A folyamat eredményeként létrejött újszerű játékokat különféle formákká lehetett hajlítani - bármilyen formává, amilyet csak szeretett volna a gyerek. Ezek a figurák hatalmas sikert arattak és igazán itt dőlt el a Schleich figurák sorsa.

A következő évtizedben Schleich folytatta a különféle módszerek fejlesztését és tökéletesítését e csodálatosan hajlékony figurák előállítására, és fokozatosan növelte Németországban történő értékesítésére.

1965-ben, amikor Schleich elkezdett törp játékokat gyártani, a cég végül világszerte ismert és elismert lett. Aztán 1967-ben Schleich kiadta első hajlíthatatlan játékfiguráit. Ezek oroszlánfókából, kenguruból és elefántból álltak. Ezek az első figurák csodálatosan részletesek és nagyon népszerűek voltak. A Schleich játékok csak az azóta eltelt évtizedekben váltak részletesebbé és keresettebbé.

2019-től a Schleich úgy döntött, hogy tovább terjeszti márkáját az Egyesült Államok piacára. Ahelyett, hogy saját üzletet nyitottak volna, partnerséget kötöttek néhány fontos kiskereskedővel az országban. Az úgynevezett bolt az üzletben koncepciót alkalmazták. Ezek a játékboltokon belüli játékboltok olyan látványelemek, amelyek fiatal és idős embereket izgatnak olyan kijelzőkkel, amilyeneket rajzfilmen kívül még soha nem látott. 2019 októberéig a Schleich 20 új zászlóshajó üzletet telepített New York Citytől Kaliforniáig és a közöttük lévő helyeken. A Schleich által évente kiadott játékok száma folyamatosan növekszik és mára az egész világot meghódította.